Wedstrijdomschrijving
Als hotel receptionist draait het vak van Jade om de ontvangst van gasten en het zo aangenaam mogelijk maken van hun verblijf. Tijdens de wedstrijd worden diverse situaties gesimuleerd en beoordeelt. Hoe handelt Jade lastige vragen van een klant af? Is zij klantvriendelijk? Beschikt zij over de juiste kennis?
Beroepomschrijving
“Inchecken, uitchecken, centraal aanspreekpunt. Je geeft excellente service aan alle gasten en weet klachten om te zetten in geweldige ervaringen. Maar wat ook bij het vak hoort is samenwerken, strakke communicatie met portiers, concierge, guest relations & sales, het verstrekken van informatie en het verlenen van service, adminstratieve werkzaamheden en boekhouding.”
Wat maakt jouw vak mooi?
Mijn beroep als hotelreceptioniste is dynamisch, geen dag is hetzelfde. Iedere dag heb ik momenten dat ik denk: “Wow, wat geweldig! Mijn missie is altijd: Bezorg iedere gast een onvergetelijke ervaring. En daar word ik zelf gelukkig van!”