Inspiratie Media Teams

Boost je content met deze social media tips, AI tools en short form video hacks

Ben je van plan om content te komen maken bij Skills The Finals op 21 en 22 maart in de Brabanthallen in Den Bosch?
Lees de volgende tips om het maximale uit je content te halen.

Nog niet aangemeld als mediateam? Meld je dan aan via de knop hieronder.

Artificial Intelligence tools

Artificial Intelligence (AI) is een uitstekend hulpmiddel voor contentcreatie. De volgende tools zijn gratis beschikbaar, waarmee je zowel tijd kunt besparen als de kwaliteit van je content kunt verbeteren:

  • Deel of maak je marketingstrategie of content zoals video scripts met ChatGPT
  • AI ondertiteling en audio upgraden
  • Maak je teksten voor social media, email en meer met AI

Lees hieronder hoe jij AI kan inzetten.

Ontwikkel je marketingstrategie of content met ChatGPT. Heb je een tweede mening nodig over je marketingstrategie voor Skills The Finals, of ben je op zoek naar inspiratie voor bijvoorbeeld je videoscript? Maak dan gebruik van een AI-tool zoals ChatGPT.

 

Ondertiteling en audioverbetering. Deze twee tools kunnen je aanzienlijk veel tijd besparen bij contentcreatie. Gebruik deze tool om de audio van je content te verbeteren met AI: Adobe Podcast Enhancer en deze AI-tool voor automatische ondertiteling van je video’s: Submagic. In de onderstaande video tutorials kan je zien hoe het werkt.

 

Creëer teksten voor social media, e-mails, en meer met AI

Heb je teksten nodig voor je social media posts? Instrueer een AI-tool zoals ChatGPT om een post te creëren, zoals gedemonstreerd in de onderstaande video.

Short form video

In een digitale wereld waar elke seconde telt, delen we tips die je publiek niet kan weerstaan.

  • Open sterk
  • Gebruik Storytelling en visualiseer beroep
  • Gebruik online edit tools

Open sterk. Uit de data van onze socialmediakanalen blijkt dat jongeren in de eerste paar seconden van een video een like geven of een reactie plaatsen. Dit betekent dat je video sterk moet beginnen, omdat engagement sterk bepaalt hoe je video nieuwe kijkers en volgers aantrekt. Het advies is om te openen met snelle beelden of een sterke quote. Het tonen van logo’s of het gebruiken van lange introducties werkt minder goed.

 

Storytelling en beroep visueel direct duidelijk maken. Zet storytelling in als variatie voor je short form content. Een kort, herkenbaar verhaal zorgt ervoor dat een groter percentage van je video of post wordt bekeken, waardoor de kans toeneemt om meer mensen te bereiken met je post. Zoals bijvoorbeeld met deze TikTok video over het beroep metselen.

Storytelling zorgt er ook voor dat mensen jouw boodschap lang na het zien van jouw content onthouden. Daarnaast blijkt uit onze data dat beroepen die direct te begrijpen zijn, zoals metselen of schilderen, het beter doen op social media. Zorg dus dat beroepen zoals computergerelateerde beroepen of wedstrijden veel afwisseling bevatten en de kijkers blijven boeien, zoals dit voorbeeld.

Online edit tools. Gebruik tools zoals CapCut om tijd te besparen op video-editen en het aantrekkelijker te maken.
Deze tool kun je gratis gebruiken, maakt je video dynamischer en bespaart je flink wat tijd tijdens de content creatie.

Social media tips

3 tips die je direct kan toepassen en zorgen dat je content meer views krijgt:

  • Creëer bereik rondom deelnemer
  • Tag de kring rondom deelnemer
  • Meeliften op goedscorende namen en hashtags

Informeer en vraag de kring rondom de deelnemers om betrokken te worden in de communicatie voor meer bereik. Rondom de deelnemers: de ouders, begeleiders, werkgever, medestudenten, brancheverenigingen en andere relevante organisaties die iets te maken hebben met de deelnemers. Extern kun je jouw lokale of regionale pers benaderen voor informatie over STF. Zorg dat deze onderdelen ook terugkomen in de content: visueel en in de begeleidende tekst.

Taggen van de kring rondom de deelnemer. Tag personen en organisaties die betrokken zijn bij de finalisten. Dit betekent niet alleen de deelnemende student, maar ook de docent, begeleider, werkgever, brancheorganisatie en de kring rondom de deelnemende student. Dit kan door @naam of @organisatie in de tekst te gebruiken.

 

 

 

Namen en hashtags. Het slim kiezen en gebruiken van namen en hashtags, zoals Skills Heroes, Skills The Finals en #STF24, is cruciaal voor de zichtbaarheid en het succes van je content online. Deze specifieke termen vergemakkelijken het vinden en delen van jouw content, wat bijdraagt aan het opbouwen van een grotere en meer betrokken community. Door consistent dezelfde hashtags te gebruiken, centraliseer je alle gesprekken over je event, versterk je je merk en vergroot je het bereik van je boodschap. Kortom, het effectief inzetten van de juiste namen en hashtags leidt tot meer aandacht en interactie online.

Belangrijke namen rondom Skills The Finals:

  • Skills The Finals
  • Skills Heroes
  • Skills Talents
  • WorldSkills Netherlands

Belangrijke hashtags (#) rondom Skills The Finals:

  • #STF24
  • #SkillsHeroes
  • #SkillsTalents
  • #SkillsTheFinals
  • #mbo
  • #vmbo

Marketing kanalen van WorldSkills:

Bonus tips

Zet je social media content breed in. Gebruik bijvoorbeeld de content die je hebt gemaakt voor Skills The Finals later ook voor een blogpost of in een nieuwsbrief. Dit verhoogt de waarde van je content en zorgt ervoor dat je boodschap een breder publiek bereikt.

Planning van andere content. Plan vooraf hoe je extra content kunt creëren voor verschillende momenten of doeleinden. Denk hierbij aan content die specifiek gericht is op het aantrekken van personeel of studenten. Door vooruit te plannen, kun je efficiënter gebruikmaken van je middelen en je doelgroepen effectiever bereiken.

Nog niet aangemeld als mediateam? Meld je dan aan via de knop hieronder.

Meld je aan bij het mediaplein tijdens STF24.

Voordat je content gaat maken, is het verplicht om je aan te melden bij het STF-mediaplein. Hier krijg je onder andere je badge, en er zijn een beperkt aantal werkplekken beschikbaar. De onderstaande plattegrond laat zien waar het mediaplein zich bevindt.

Contactgegevens voor pers

WorldSkills Netherlands
Limaweg 25
2743 CB Waddinxveen

info@worldskillsnetherlands.nl
0172 211 120