Werk mee aan excellent vakmanschap
van de toekomst

Samenwerken met WorldSkills Netherlands
Bekijk de mogelijkheden

Wij helpen onze partners om gericht met hun specifieke doelgroepen in contact te komen.

Vanuit de doelstellingen van uw organisatie, kunt u vakwedstrijden inzetten voor bijvoorbeeld employer- en corporate branding, het creëren van brand preference of het geven van invulling aan maatschappelijk betrokken ondernemen. Aansluitend op onze communicatie zetten wij de (extra) communicatieactiviteiten voor uw organisatie gefaseerd in. 

Activiteiten verspreid over het studiejaar

Hieronder ziet u een aantal voorbeelden van activiteiten verspreid over het studiejaar. Deze opbouw zorgt ervoor dat de doelgroep steeds verder met uw organisatie vertrouwd raakt.

Kennismaken

Verbinden

Voorronden

Kwalificaties

Finales

Ambassadeur-schap

Kennismaken

1 januari – 15 april

 

In deze fase informeren we het onderwijs over de projecten in het nieuwe studiejaar. Partners worden direct meegenomen in de communicatie en voorgesteld.

  • Partnerpagina op de website
  • Introductie partner via blog of vlog

Verbinden

16 april – 31 augustus

 

In de communicatie ligt de nadruk op de waarde van vakwedstrijden. Voor u als partner een mooie gelegenheid om u inhoudelijk bij het onderwijs te presenteren.

  • Participatie bij opdrachtontwikkeling
  • Artikel over deelname Ronde tafelgesprekken
  • Direct mail naar docenten over partnerschap
  • Vlog of blog over trots op vakmanschap en ontwikkelkansen

Voorronden

16 april – 31 augustus

 

Scholen starten met de voorronden. Leerlingen en studenten maken kennis met uw organisatie en uw product of dienstverlening. Dit is het eerste moment van kennismaking tussen studenten (deelnemers) en partner.

  • Video: masterclass of webinar en vastleggen in video
  • Direct mail naar docenten over gebruik materialen
  • Aankondigen prijs van partner voor winnaar
  • School uitnodigen voor wedstrijd op locatie

Kwalificaties

1 november – 31 januari

 

Tijdens kwalificatiewedstrijden wordt door schoolkampioenen gestreden om de finaleplaatsen. Docenten, leerlingen en studenten nemen een kijkje in uw organisatie, hebben uw product letterlijk in handen tijdens de wedstrijd of worden door u voorbereid en beloond.

  • Video: deelnemers doen praktijkopdracht bij partner
  • Kwalificatiewedstrijd bij partner
  • Masterclass voor docenten tijdens kwalificatiewedstrijd
  • Jurylid afvaardigen
  • Stand en hospitality tijdens kwalificatiewedstrijd
  • Online verslag door Promostudent

Finales

1 februari – 31 maart

 

Leerlingen en studenten uit heel Nederland strijden tijdens Skills The Finals op 31 maart en 1 april 2022 om het goud. Uw organisatie presenteert zich als partner van jonge en talentvolle vakmensen.

  • Video: videoboodschap van partner, succeswens deelnemers
  • Meenemen in wedstrijdverslag
  • Stand en hospitality tijdens Skills The Finals
  • Deelname aan Studio Skills
  • Jurylid afvaardigen
  • Deelnemers & docenten belonen

Ambassadeurschap

vanaf april

 

We blikken terug op de wedstrijden en ontwikkeling van leerlingen en studenten. U hebt de mogelijkheid om een activiteit met en voor de jonge talenten te organiseren.

  • Video: volgen winnaars en partner bij prijswinnende actie
  • Deelnemer volgen bij sollicitatietraining bij partner
  • Zichtbaarheid in aftermovie

“Het is voor de beroepspraktijk van enorme waarde om de onderwijsinstellingen te kennen en inhoudelijk met elkaar het onderwijs verder vorm te kunnen geven, zodat onderwijs en beroepspraktijk nauw op elkaar aansluiten.”

Benu

Voorbeelden partnerschappen

Onderstaande partnerpakketten geven de mogelijkheden weer

Als sponsor van het evenement Skills The Finals staat je organisatie in de spotlight. Als de finales van de vakwedstrijden van Skills Talents en Skills Heroes gespeeld worden tijdens het grootste beroepenevenement van Nederland, willen duizenden mensen dat zien. Door een partnerschap tijdens Skills The Finals komen organisaties in contact met ruim 15.000 jongeren, mensen uit het onderwijs en bedrijfsleven.

In actie:

Als projectpartner kun je van A tot Z betrokken zijn, van ontwikkeling van lokale voorrondes tot een nationale prijsuitreiking of internationale deelname. Bereik ongeveer 27.000 studenten en hun docenten in het mbo als je kiest voor verbintenis aan Skills Heroes, ongeveer 13.000 leerlingen en hun docenten in het vmbo bij Skills Talents of bereik de absolute nationale- en wereldtop als je kiest voor ondersteuning van Team Netherlands.

In actie:

Betrokkenheid en zichtbaarheid gedurende het hele wedstrijdjaar, direct contact met studenten en docenten, product branding en bijvoorbeeld ruimte voor het verstrekken van prijzen. Van de opdrachtontwikkeling tot de finale: een wedstrijdpartner krijgt op vele manieren en momenten de mogelijkheid een rol van betekenis te hebben en creëren.

In actie:

Suppliers leveren gesponsorde diensten en producten, bijvoorbeeld tijdens evenementen, maar ook tijdens kwalificatiewedstrijden en trainingen. Laat de top van vakmanschap en hun docenten werken met uw product(en) en breng zo uw product en bedrijf onder de aandacht bij een jonge doelgroep, succesvolle opleiders en hun werkgevers en toekomstige afnemers. Jong geleerd = oud gedaan.

In actie:

“Festo is van mening dat technisch talent de kans moet krijgen om zich te ontwikkelen. De Skills-wedstrijden zijn een ontzettend goed initiatief om studenten op een leuke manier kennis te laten maken met de uitdagingen van het vak Mechatronica.”

Festo

Feiten en cijfers

vakwedstrijden

bezoekers tijdens event

deelnemers in voorronden

bezoekers nationale prijsuitreiking

finalisten

weergaven social media

Wat doen we?

Inspireren, uitdagen en motiveren